Tips om af te vallen

De feestdagen liggen alweer ver achter ons en de zomer ligt op de loer. Het perfecte tijdstip om op de lijn te letten dus. Maar geef toe; niemand wilt echt diëten of zich kapot zweten in de fitness. De simpele tips waarmee je kunt afvallen zijn hiervoor de uitkomst. Lees snel verder om hier meer over te weten.

Naast de niet-standaard tips zijn er ook de algemene tips. Zo helpt ;
– meer sporten
– meer water drinken
– goed slapen
– weinig snacks

Nu we dat allemaal weten gaan we door naar de simpele tips die je dagelijks toe kunt passen zonder dat je je hele leven om hoeft te gooien.

LANGZAAM ETEN
Als je langzaam eet komt er meer speeksel in je eten en word je eten beter vermaalt. In je speeksel zitten speekselenzymen; stofjes die zetmeel afbreken en omzetten in glucose. Hierdoor wordt er al een gedeelte van je voedsel verteert in de mond en hoeft de rest van je spijsvertering iets minder te verteren. Hierdoor zal je lichaam dus minder snel vet aanmaken of opnemen. Handig!

ETEN WANNEER JE GEEN HONGER HEBT
Beetje gek misschien, maar het is heel logisch! Als je honger hebt eet je namelijk veel meer dan wanneer je geen honger hebt. Als je buik & hersenen eenmaal een honger gevoel hebben duurt het lang voordat dit gevoel verdwijnt. In de tussentijd zul je hoogstwaarschijnlijk enorm veel eten en zelfs snacken.
Als je eet wanneer je geen honger hebt eet je dus minder. Dit betekent natuurlijk niet dat je uit verveling moet gaan eten!

honger-afvallen-300x199

REGELMATIG ETEN
Het is belangrijk voor de spijsvertering dat het continu in beweging blijft. Is dit niet het geval; dan zal je lichaam sneller voedsel opslaan als vetpercentage. Je lichaam legt dus een voorraad aan voor wanneer je het nodig hebt.
Maar aangezien we dat niet willen is het belangrijk om je spijsvertering op gang te houden. Zo is het beter om regelmatig kleine porties te eten. Ook tussendoortjes zijn hartstikke goed; mits ze maar gezond zijn! Het beste kun je om de 2u iets kleins eten zoals een appel.

NIET DRINKEN TIJDENS HET ETEN
Eigenlijk wil je dat je eten zo goed mogelijk verteert wordt waardoor je minder vetopslag krijgt. Drinken verdunt echter je maagzuur en hierdoor wordt je eten minder goed verteerd. Niet drinken tijdens het eten dus!
Het beste kun je een kwartier voor of een half uur na het eten drinken.

afvallen_centimeter

NIET TEVEEL ALCOHOL
Van alcohol word je dik; dat ik nou eenmaal een feit. Al is er tegenwoordig ook bewezen dat 1 glas rode wijn net zo gezond is als 1 uur sporten. Weeg het wat af zou ik zeggen.

WAISTTRAINER
Een Waisttrainer kan je een handje op weg helpen. LET OP! Het is geen wonder middel!
Maar omdat je spieren gestimuleerd worden kun je sneller een strakke buik krijgen. Ik zelf zit ook sneller vol als ik een Waisttrainer aan heb. Handig!

fabchiq-latex-sport-waist-trainer

IETS LEKKERS ETEN ALS JE ER ZIN IN HEBT
Jezelf verbieden om iets lekkers te eten heeft totaal geen zin. Hierdoor raak je snel gedemotiveerd en krijg je alleen maar meer zin in dat lekkere eten. Neem gewoon iets lekkers wanneer je er zin in hebt, maar laat dit niet uit de hand lopen. Je kunt ook de slechte snacks vervangen door gezonde snacks.

NIET TEVEEL ZUIVEL
Van melkproducten word je sneller dik. In principe is de functie van melk het snel sterk maken van jonge jongen. Logisch dus dat je dat als volwassene niet meer nodig hebt. Al zijn hier de meningen over verdeelt.

bewegen200

BLIJF BEWEGEN
Een kleine tip die je makkelijk kunt toepassen. Kies eens voor iets anders! Loop eens iets verder met de hond, neem je fiets ipv de auto, neem de trap ipv de lift, ga op een fitnessbal zitten ipv een stoel.. zo veel mogelijkheden!

VETPERCENTAGE BIJHOUDEN
Een hele belangrijke en toch makkelijke tip! Gewicht zegt namelijk niet alles; bodybuilders wegen vaak meer dan 100kg en hebben toch geen grammetje vet. Hoe? Spieren wegen zwaarder dan vet. Het gaat dus niet om je gewicht maar om je vetpercentage.
Dit percentage kun je gemakkelijk thuis bijhouden met een weegschaal die deze functie heeft of bij een fitness school.

Hopelijk heb je wat gehad aan deze tips! Ik zou het erg leuk vinden om te weten of dit bij jou net zo goed werkt als bij mij. Let me know in de reacties.
En vergeet niet; ik hou van je zoals je bent!!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s